Tuesday, November 6, 2007

Projek Mencari Tiga Ribu Penderma Untuk LE 600,000 Dilancar

Oleh: Mohd Rasul Amat,
Ketua Badan Kebajikan Dan Tabung Derma PMRAM.

Apartmen ataupun syaqah pemilikan PMRAM yang disasarkan pada penghujung tahun 2007 ini merupakan suatu objektif terpenting yang ingin dicapai oleh Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir. Ini adalah semata-mata untuk menjaga kepentingan dan kebajikan ahli berjalan dengan lancar sebagaimana yang dirancangkan. Kutipan dana apartmen terkumpul setakat ini yang telah menjangkau LE 70,000.00 dirasakan tidak mampu untuk memastikan survival perjalanan segala program dan aktiviti PMRAM dapat berjalan dengan sebaiknya. Disebalik usaha dan pelbagai perkara yang telah dan sedang dilaksanakan, PMRAM memikirkan formula lain untuk memastikan keberjayaan memiliki sebuah apartmen sekurang-kurangnya untuk memudahkan perlaksanaan program dimasa mendatang jika difikirkan dari pelbagai sudut.

Oleh yang demikian, setelah sekian lama merangka dan merancang untuk menjana kemasukan dana apartmen supaya pemilikan pusat beroperasi dan perlaksanaan segala program yang dirancangkan lebih efektif, PMRAM berdasarkan mesyuarat Badan Pengurus dan HEWI PMRAM pada 6 September 2007 telah melancarkan DERMA SUMBANGSIH DANA SYAQAH PMRAM yang mana mensasarkan sebanyak LE 600,000 yang akan disumbangkan oleh ahli-ahli PMRAM seramai 3,000 orang yang masih berada di Perlembahan Nil ini.

PMRAM akan cuba untuk mendapatkan derma dan sumbangan daripada 3 ribu orang ahli PMRAM yang mana setiap seorang akan menyumbangkan LE 200.00. Ini bermakna sekiranya PMRAM berjaya mendapatkan sumbangan LE 200.00 daripada 3 ribu orang para dermawan, hasil derma yang akan diperolehi adalah sebanyak LE 600,000.00.

Derma ini tidak lain adalah semata-mata untuk memastikan sasaran PMRAM untuk memiliki sebuah apartmen tercapai. Derma yang baru dilancarkan ini bukanlah berbentuk suatu paksaan kepada ahli. Walaubagaimanapun, PMRAM sangat menggalakkan para ahli bersama-sama menjayakan projek DERMA SUMBANGSIH DANA SYAQAH PMRAM dengan cara menghulurkan sumbangan yang akan dikira sebagai amal kebajikan yang bakal memberatkan neraca timbangan pahala di akhirat kelak.

Selain itu juga, usaha-usaha kutipan untuk Dana Syaqah yang giat dilakukan oleh sahabat-sahabat yang pulang ke Malaysia diharap masih berterusan di samping pelbagai sumbangan lain yang diharap mampu merealisasikan hajat PMRAM untuk memiliki sebuah pejabat dan dewan bagi meringankan dan menjimatkan pengeluaran wang PMRAM.

Dalam masa yang sama, pengeluaran wang PMRAM yang sehingga ke hari ini terpaksa dikeluarkan bagi menanggung kos sewaan pejabat yang tinggi sedikit sebanyak merencat usaha-usaha PMRAM membantu kebajikan ahli dengan lebih efektif. Walaupun di sana terdapat banyak halangan dari pelbagai sudut untuk memastikan ketidakberjayaan segala program yang disusun, pihak PMRAM juga tidak akan membiarkan segala perancangan yang disusun rapi itu digagalkan walau dengan apa cara sekalipun.

Oleh yang demikian itu, kepada sahabat-sahabat yang ingin menghulurkan sumbangan untuk DERMA SUMBANGSIH DANA SYAQAH PMRAM ini bolehlah dapatkan borang khas yang akan diserahkan pada Yang Di Pertua, Pengerusi atau Unit Kebajikan BKAN dan DPM masing-masing atau boleh dapatkannya terus di pejabat PMRAM dan Markaz HEWI PMRAM melalui Badan Pengurus dan AJKT HEWI yang bertugas. Anda juga boleh terus mendapatkannya pada saudara Mohd Rasul Bin Amat selaku Ketua Badan Kebajikan dan Tabung Derma PMRAM saudari Rosmaizan Bt Ramli selaku pemangku Ketua Unit Kebajikan dan Tabung Derma HEWI PMRAM.
Harapan kami semoga pelancaran derma kilat DERMA SUMBANGSIH DANA SYAQAH PMRAM ini sedikit sebanyak memberikan sinar harapan agar impian kita bersama untuk mendapatkan apartmen operasi PMRAM akan berjaya.

2 comments:

MOHD FAIRUS B SOIED @ SHUAIB AL-JANIANJI said...

salam..

Mabruk ade web tentang projek ni..taktau plak:-)

Paling kurang org boleh serv dapatkan maklumat berkaitan dgn usaha projek.

Cuma disni ana nakkan surat dr PMRAm berkaitan dengan surat kutipan mintak izin kepda Jabatan Agama Islam setiap negeri. Ini boleh kita usahakan sumbangan dr MASJID2 bawah negeri2.

Syukran.
aljanianji...

AMBUYAT EL-BINANGKIT V2 said...

salam...
Ana sokong!
Persatuan Alumni Al-Azhar dah ader ker! Ana tak tahu kalau sabah punya Persatuan Alumni Al-Azhar adalah.
Boleh minta derma dari mereka ini sekali.


Adakah Anda Sudah Daftar Sebagai Penyumbang Tetap Dana Syaqah PMRAM?


PENAUNG:
PERSEKUTUAN MELAYU REPUBLIK ARAB MESIR

PENYELARAS:
1. BADAN KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA PMRAM
2. UNIT KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA HEWI PMRAM
3. UNIT KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA BKAN DAN DPM




TARGET LE 1,530.530.00

Kutipan dana apartmen terkumpul setakat ini yang telah menjangkau sebanyakLE 200,000.00