Tuesday, November 20, 2007

Sumbangan Anda Amat Dialu-Alukan

Oleh : Mohd Rasul Bin Amat.

Ketua Badan Kebajikan Dan Tabung Derma PMRAM.

Hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan. Sedar ataupun tidak hanya berbaki sebulan lebih untuk memasuki tahun yang berikutnya, 2008 sekaligus mengakhiri sesi bagi tahun 2007. Akan tetapi jumlah kutipan yang disasarkan sebanyak LE600,000 untuk memiliki sebuah pintu apartmen untuk kegunaan PMRAM sebagai markaz melaksanakan sebarang bentuk program demi kemaslahatan di masa mendatang. Jumlah terkumpul setakat ini adalah sebanyak LE200,000 yang mana masih berbaki sebanyak LE400,000 untuk dikejarkan sehingga tercapai apa yang diimpikan oleh kita bersama.

Ahli Jawatankuasa Bertindak Dana Syaqah PMRAM yang ditubuhkan sedang berusaha berhempas pulas dengan melaksanakan pelbagai aktiviti dan program baik di Malaysia apatah lagi di Mesir sendiri untuk memastikan sasaran untuk akhir tahun ini berjaya meringankan beban bayaran sewa yang tinggi setiap bulan untuk pejabat operasi sekarang ini. Untuk itu kepada sesiapa yang berminat untuk membantu PMRAM untuk mendapatkan dana apartmen ini boleh menyumbang terus ke dalam akaun pengarah bagi ahli jawatankuasa ini yang bernama
Faisal Mizan B. Muhammad, 810430-11-5401 melalui Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) no akaun 13017020688083 dan juga melalui Maybank no akaun 113015136739. Insyaallah dalam masa yang terdekat ini juga akan dibuka satu lagi bank iaitu Bank Muamalat bagi memudahkan penderma-penderma untuk menyumbang.

Sayugia itu juga, sekiranya di sana terdapat sebarang masalah untuk ditanyakan bolehlah terus melalui wakil rasmi PMRAM di Malaysia melalui
Ustaz Nizam B. Mohd Noh di talian +60195186401. Bagi sahabat-sahabat yang berada di luar negara dan di Mesir pula boleh terus bertanyakan ke emel PMRAM di pmram30@yahoo.com ataupun terus berhubung melalui Yahoo Messenger dengan menggunakan emel yg sama. Manakala bagi sesiapa yang berkehendakkan kepada Proposal Pemilikan Apartmen PMRAM ini boleh dapatkannya dengan memuat turun melalui laman web PMRAM di www.pmram.org dalam dwi-bahasa Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Insyaallah dalam masa terdekat anda boleh dapatkannya dalam versi Bahasa Arab pula. Semoga dengan usaha yang semampu ini dan sumbangan yang kalian semua curahkan mendapat limpah rahmat dari Allah dan dikira sebagai sebuah amalan yang bisa menyelamatkan jasad dari percikan api neraka yang amat pedih.

No comments:


Adakah Anda Sudah Daftar Sebagai Penyumbang Tetap Dana Syaqah PMRAM?


PENAUNG:
PERSEKUTUAN MELAYU REPUBLIK ARAB MESIR

PENYELARAS:
1. BADAN KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA PMRAM
2. UNIT KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA HEWI PMRAM
3. UNIT KEBAJIKAN DAN TABUNG DERMA BKAN DAN DPM




TARGET LE 1,530.530.00

Kutipan dana apartmen terkumpul setakat ini yang telah menjangkau sebanyakLE 200,000.00